Retourneren & Ruilen

GPS Smartwatch® Retourneren van uw toestel

Het kan gebeuren dat u een bestelling wilt retourneren. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangstdatum zonder opgave van reden te annuleren, en uw aankoop ongedaan te maken.

Na de periode van 14 dagen na ontvangst is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van uw herroepingsrecht tenzij het een garantiekwestie betreft. Uw aankoop is dan een feit.

Wilt u gebruik maken van uw 14 dagen herroepingsrecht, dan dient u dit schriftelijk aan te geven door een e-mail te sturen naar ons, met de vermelding van uw bestelnummer. 

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van uw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u uw retour aanmelden via verkoop@gpssmartwatch.nl. Vervolgens kunt u het pakket + retour formulier opsturen naar ons.

Spelregels

Algemene informatie

In de Algemene Voorwaarden (Zie ook website van de Consumentenbond) staat duidelijk dat een consument tijdens de bedenktijd van 14 dagen na ontvangst zorgvuldig moet omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen

Onze tip en advies: Pas het horloge direct om de pols van uw kind, en bepaal en beoordeel de afmeting op de polsbreedte van uw kind. Installeer het horloge vervolgens conform onze handleiding. Neem het horloge vervolgens mee naar buiten, maar doe het niet om bij uw kind. Neem het bijvoorbeeld mee in uw jaszak, en loop of rijd een stuk door uw omgeving. Zo krijgt u een goed beeld van de werking inzake een GPS kinderhorloge. Zo voorkomt u gebruikerssporen welke leiden tot waardevermindering. 

Gebruikerssporen = Waardemindering

Tijdens de 14 dagen herroepingsperiode, bedenktijd, afkoelperiode, mag u het product testen, en beoordelen zo als u dat in een fysieke winkel ook zou doen.

Mocht het product toch gebruikerssporen hebben of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we de waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Wanneer de In uiterste gevallen kan deze oplopen tot 100%. De praktijk is dat 2e hands horloges worden aangeboden tegen 50% tot 75% van de nieuwprijs. Behandel het product en de verpakking dus met zorg zoals u dat in een fysieke winkel ook zou doen om het product te bekijken en te proberen. Regel ook een goede verpakking voor de retourzending. (Geen plastic enveloppen, omwikkelen met plakband, of cadeaupapier gebruiken) In de meeste postkantoren en PostNL punten verkopen ze ook doosjes. Daarnaast moet het horloge in fabrieksstaat worden teruggezet. Er mogen dus geen telefoonnummers of namen meer in het horloge geprogrammeerd zijn, en moet uw app account zijn verwijderd. 

Wanneer het label (IMEI & QR code) los is valt deze onder gebruikt en kunnen wij het smartwatch niet meer retour nemen.

Herstelkosten

In sommige gevallen kunnen we herstelkosten in rekening brengen om een product weer in nieuwstaat te krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan krassen op de display. In sommige gevallen kunnen deze gepolijst worden. De herstelkosten kunnen worden verrekend met het aankoopbedrag. Soms zijn GPS horloges nog gekoppeld aan een gebruikersaccount, en/of bevatten deze nog SOS en/of andere telefoonnummers. Het toestel moet dan een herinstallatie krijgen. Dit kost allemaal tijd en geld, en valt ook onder herstelkosten. Uiteraard informeren wij u altijd vooraf als dit van toepassing is.

Let opPakket of Post zendingen die zonder overleg, en/of buiten de herroepingsperiode, of spontaan worden geretourneerd, kunnen worden geweigerd en/of retour worden gestuurd. Weigeringskosten zijn voor uw eigen rekening. Als wij het pakket weer moeten retourneren naar u, dan zijn hier kosten aan verbonden. ( Verzendkosten en handlingskosten € 14,95 )

Zakelijke aankopen zijn uitgesloten om gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Belangrijk, stuur het herroepingsrecht / retour formulier mee terug naar ons

U kunt het model herroepingsrecht formulier ook hier downloaden. ( *.pdf bestand) Dit formulier moet volledig worden ingevuld. Lees de voorwaarden goed door! Retourzendingen zonder herroepingsrecht formulier worden niet in behandeling genomen.

Vervolgens zullen wij het verschuldigde orderbedrag binnen 10 werkdagen = 2 weken, na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Meegeleverde geactiveerde simkaarten worden niet vergoed en vallen buiten het herroepingsrecht.

Belangrijk : Lees de herroepingsvoorwaarden op deze pagina en op het formulier goed door, zo voorkomen we samen discussie en teleurstelling. 

Product ruilen?

Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met verkoop(at)gpssmartwatch.nl. De verzendkosten zijn dan wel voor uw eigen rekening.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. 

Je kunt het artikel retour sturen naar (geen bezoekadres):

GPS Smartwatch
T.a.v. Afd. Retouren
Nansenstraat 36
3902 KG Veenendaal